onsdag 20 augusti 2008

Gubbslem undanbedes!!

Haha. Idag fick minsann ett gubbslem som jobbar på SKF på käften av mig. De ringde till oss och hade "en akut situation" så vi behövde komma dit på momangen. Chefen valde mig och Saso till dagens hjältar och vi for med blixtens hastighet.

När vi kommer fram hör vi: "Där är de!!", precis som om vi inte tog oss dit på under tio minuter från att samtalet kom. Undrar jag om ens brandkåren rycker ut så fort? Och nästa kommentar jag får höra det är: Jaha, så du kan slå lika hårt som jag då?

Vad faan??!! Jävla gubbe! Jag är en yrkeskvinna med ett par år på nacken och om du tror att det räcker att banka på en stålbalk som behöver riktas för att den ska bli rak, så har du fel. Man kan inte bara slå och slå om det studsar tillbaka, utan fixa ett tryck åt det hållet du vill rikta den och sen kan du banka på. Men på rätt ställe förstås. Idiot!!! Trots att jag sa att vi skulle hämta en talja så insisterade han på att banka lite till, innan Saso fick framföra min idè så att han över huvud taget skulle lyssna på den.

Nåväl. Vi fixade fram en talja, spände lite på balken och jag knackede lite med min handslägga. Klappat och klart. Så himla skönt att det var jag som bankade så att idioten fick se att hans ansträngning med en gigantisk slägga var helt meningslös och att jag knappt behövde slå något för att få det perfekt. Så gammal som han är så borde han ha fattat vad som behövde göras, men vissa är väl bara inte så värst intelligenta.

Saso och jag fick oss iaf ett gott skratt.

Kramar!!

2 kommentarer:

dj Azteka sa...

You go Dolly!
(o ja, det är ditt arbetsnamn) Nästa gång tycker jag att du använder domdär nätta nävarna och ger gubben en rak vänster

dj Azteka sa...

förövrigt tycker jag att din nästa frisyr ska vara en bob. för att hylla/återkoppla till ditt andra namn