lördag 16 juni 2007

mammas mat..

När jag var hemma i påskas hade min mamma slagit på stort och fixat väldigt god vegetarisk mat till mig. Det gör mig speciellt glad eftersom hon tidigare har varit lite misstänksam mot vegetariskt. Jag har fastnade speciellt för hennes pastalåda så nu tänker jag dela med mig av receptet.

Gun-Britts pastalåda.

gul lök
champinjoner
creme fraiche
färska lasagneplattor
keldas tomatsoppa
sweetchilisås
riven ost
salt
peppar


Hacka löken och svampen i ganska små bitar. Ta så mycket svamp och lök du vill ha. jag brukar ta en gul lök och så mycket svamp jag känner för. Fräs en stund i en stekpanna tills de är mjuka och glansiga, salta och peppra. Ta sedan av dem från plattan och blanda i creme fraichen.
Häll upp soppan i en skål och blanda i lite sweetchilisås efter smak. Ta nu lasagneplattorna och gör rullar med svampblandningen i. Det brukar räcka till ca 8 rullar. Lägg dem i en ungsfast form, häll över soppablandningen och strö över lite riven ost. In i ugnen på 200 grader i ca 15-20 min. Servera med en trevlig sallad med färska basilikablad i.

Hoppas att det smakar. Den är god.

Heippa

Inga kommentarer: