söndag 31 augusti 2008

Dinnerparty!

Kan vara så att jag hade en liten middagsbjudning igår, at my place. Trerätters. Allt baserat på att jag köpte fyra små söta likörglas hemma i Krillehöla förra helgen. Har man likörglas måste man ju bjuda på efterrätt, och för att man ska bjuda på efterrätt så måste man ju servera en huvudrätt, och när man har kommit så långt så måste man ju ha en förrätt också. Ganska logiskt tycker jag.

Meny:

Morots-och ingefärssoppa

Blandsvamp- och halloumipasta

Apelsin- och chokladmuffins med chokladkrossglass


Drycker:

Rawsons Retreat (görgött rödtjut)

Disaronno (mandellikör)



Eftersom jag har så lite kökskåp så har jag inte så där jättemkt porslin, så gästernas antal fick begränsas till tre personer. Lottie, Hanna och Sarah. Alla fick partyfavors i form av såna där grejer man blåser i så att de vecklas ut och gör ett tjutande ljud.

Det hela spektaklet blev väldigt lyckat och vi avslutade kvällen med att åka in till stan och gå till Gossip. Billigt öl. Billigt vin. Trevliga lokaler.

Nästa helg blir det födesedags/inflyttningsfest. Jag fyller ju som bekant 27 och jag har ju inte haft någon ordentlig inflyttningsfest än, så jag passar på att kombinera de båda. Trots att det är min inflyttningsfest så kommer kalaset hållas hos min goda vän Lottie, eftersom min lya är lite begränsad. Min önskelista lyder som följer: Barskåpsinnehåll. Och det inkluderar martiniglas.


Hösten är ändå bra trevlig. Folk vill umgås och göra det bästa av sommarslutet. I like it.


kramar på er.

Inga kommentarer: