torsdag 21 februari 2008

Nu har det gått lagom mkt tid för att det ska vara dags för ett nytt inlägg.


Jo, jag vet. Det har tagit tid, men nu har min bloggande arbetskamrat inspirerat mig att börja skriva på min blogg igen.

Först vill jag uppdatera vad som har hänt sen sist.

1. Jag sa upp mig från jobbet.

2. Jag reste runt som en galning i fyra månader och slösade bort alla mina pengar.

3. Jag är tillbaka i Kiruna på mitt gamla jobb och avskyr det lika mkt nu som då.


Ja, vad ska jag säga. Det var kul.


Jag är redan, efter en och en halv månad på jobbet, less på det. Jag har jobbat minst tio timmar om dagen och varje helg sen jag började i mitten på januari. Måste tjäna in komp till semester i påsk. Fyra veckor i staterna kommer vara välgörande. Det ska bli apkul nu i helgen också, när min kusin Anki kommer förbi Kiruna för att hälsa på mig.

För er som inte vet så var jag och Anki helt oskiljaktiga när vi var små/ganska små/lite större. Vi har gjort allt och vår vänskap började med att Anki pucklade på mig vid varje tillfälle som gavs. Hon var en bully och jag var en mes. Dagen då jag slog tillbaka, (efter flera år av stryk), var början på en väldigt rolig resa tillsammans.

kulkulkul ska vi ha nu också. Lyckats införskaffa Icehotelinträden gratis och nu gäller det bara att skaffa transportmedel så att vi tar oss till Jukkas. Det löser sig.


Passar på att lägga till en snygg bild på mig från skoterturen jag var på i helgen. Jag och Björn for till Torneträsk och tillbringade en trött helg i en stuga. Sweet ass!!

Ciao.

Inga kommentarer: